Tajemnice ATARI

Nowości Avalonu


Kernaw

    Najstarsi mieszkańcy wioski nie pamiętali, kiedy smok przybył na ich ziemie. Było to w każdym razie bardzo dawno temu. Potwór przepędził dobrego Księcia, osiedlił się w jego zamku i nękał na najrozmaitsze sposoby nieszczęsnych poddanych. Desperackie próby zgładzenia tyrana zakończyły się niepowodzeniem, zaś pamięć o straszliwej zemście przetrwała nazwiska śmiałków, którzy polegli w walce z nim. Wydawało się, że koszmar nigdy się nie skończy. Jednakże pewnej zimy wieśniacy odnaleźli na polach na wpół zamarznięta dziwną istotę. Był to pochodzący z odległych bagien mutant o omieniu Kernaw. Gdy odzyskał zdrowie, okazało się, że posiada on nadludzką wytrzymałość, siłę o spryt, które umożliwiły mu dotarcie z jego rodzinnych ziem do nękanej przez smoka krainy. Kernaw nigdy nie wyjawił swym opiekunom, co zmusiło go do podjęcia tak dalekiej wyprawy, postanowił jednak odwdzięczyć się za udzieloną pomoc. Odprowadzany przez najstarszego mieszkańca wioski udał się do ponurej siedziby okrutnego smoka, by stoczyć z nim śmiertelny pojedynek...

Syn Boga Wiatru

Profesor Dexter ze znużeniem przetarł oczy. To chyba niemożliwe, zbyt wiele czasu ślęczał nad starymi, rozsypującymi się zapiskami i teraz wzrok go zawodzi... Czyżby natrafił na ślad legendarnych Amfor Tethxiladesa, egipskiego kapłana, który podobno odkrył sekret kamienia filozoficznego? Dokładna analiza manuskryptu wykluczyła jakąkolwiek pomyłkę - tajemniczy tekst wskazywał jako miejsce przechowywania pierwszej, najcenniejszej Amfory, miasto Xentothitalan, pradawne miejsce kultu Syna Boga Wiatru, niegdyś tętniące życiem, jednakże opuszczone i zapomniane na długo przed odkryciem Ameryki przez Kolumba. Dexter znał położenie ruin tajemniczego miasta, jednak wiedział, ze prowadzenie w nich poszukiwań nie jest prostą sprawą. Kult Syna Boga Wiatru wciąż jeszcze miał wyznawców, którzy pragnęli za wszelką cenę ukryć się przed światem, a na wszystkich niewtajemniczonych przybyszów zastawili straszliwe pułapki. Profesor nie należał jednak do ludzi cofających się z raz obranej drogi. Nałożył wice swój znoszony kapelusz i wsiadł do samolotu lecącego do Ameryki Południowej. Przed odlotem nadał krótki telegram następującej treści: "Niezwykła wyprawa do ruin tajemniczej świątyni. Wiele niebezpieczeństw. Potrzebuję pomocy. Nie zawiedź mnie!". Adresatem telegramu był stary przyjaciel profesora. Gracz.

SPY MASTER

    Wszyscy zwolennicy gier labiryntowych otrzymają niedługo smaczny kąsek. L.K. AVALON przygotowuje do wydania nową grę Dariusza Żołny pod tytułem "Spy Master". Scenariusz gry jest utrzymany w konwencji political fiction i opowiada o czymś, co może się naprawdę zdarzyć:

    Szef agencji do zadań specjalnych UNACO, powołanej specjalnie przez ONZ po wielu zamieszkach w różnych rejonach świata, otrzymał zakodowaną informację od jednego z agentów, że odkrył on tajną bazę organizacji neofaszystowskiej, której przywódcą jest wnuk Heinricha Himmlera. Organizacja ta porwała naukowców z byłego ZSRR i zmusiła do budowy komputera najnowszej generacji. Niestety, akcja się powiodła i neofaszyści ogłosili, że jeśli ONZ nie spełni ich żądań, to są w stanie kontrolować zasoby militarne i termonuklearne największych mocarstw militarnych przy pomocy tego właśnie komputera i są w stanie go uruchomić, a następnie wystrzelić wszystkie rakiety z głowicami jądrowymi na świecie. Szef agencji UNACO, przerażony tym taktem kazał odnaleźć pewnego człowieka, który byłby w stanie dostać się do tej tajnej bazy w Kolumbii i unieszkodliwić komputer. Jest to wnuk słynnego Hansa Klossa, chyba najsłynniejszego szpiega okresu drugiej wojny światowej. Jego wnuk posiadł wszystkie jego umiejętności oraz poznał mentalność zagorzałych faszystów, a także opanował perfekcyjnie język niemiecki. I to właśnie on musi wykonać tę trudną misję.

    Gra ma niezłą grafikę, dość płynną animację, duży stopień trudności i tylko 200 komnat. W grze jest dość dużo elementów np: teleporty, sejfy, komputery. A teraz uwaga! Gra posiada własnego DOS-a, który pozwala na korzystanie z komputerów oraz odnalezionych dyskietek. Sensacja: w grze umieszczono kilka małych gier, w które można zagrać, nie niszcząc "Spy Mastera".

NERON - konkurs

    "Neron" to rewelacyjna gra zręcznościowa, która dostarczy wiele dobrej zabawy miłośnikom "komnatówek".

    Akcja gry rozgrywa się w starożytnym Rzymie, za panowania Nerona. Jest to czas prześladowań chrześcijan i wielkiego kryzysu gospodarczego w ówczesnym Cesarstwie Rzymskim. Najemny legionista Wielgus Nogalus zostaje przekupiony przez arystokrację rzymska, która zleca mu zgładzenie szalonego imperatora. W przebraniu prostego niewolnika Nogalus dostaje się na teren posiadłości Nerona. Stojące przed nim zadanie nie jest jednak proste - aby dostać się do sypialni Nerona należy wykonać wiele czynności. Chodząc po świątyni, podziemiach i pałacu imperatora dzielny legionista musi być bardzo czujny, gdyż na każdym kroku czyha na niego niebezpieczeństwo. Czy jego misja się powiedzie, czy nie zawiedzie swoich rodaków? To już zależy od Ciebie!

    Producentem "Nerona" jest Laboratorium Komputerowe AVALON, którego przedstawiciele poinformowali nas, że wśród osób, które do 30 sierpnia 1993 roku zakupią wysyłkowo tę grę rozlosowanych zostanie 10 najnowszych (w sierpniu) gier AVALON-u.



Powrót na start | Powrót do spisu treści | Powrót na stronę główną

Pixel 2002