Tajemnice ATARI

Hans Kloss

    U schyłku II wojny światowej alianci zaniepokojeni mnożącymi się pogłoskami o tworzonej przez naukowców Hitlera superbroni, powierzają swemu najlepszemu agentowi J-23 tajną misję zdobycia jej planów. Zadanie to jest niesłychanie trudne: cała dokumentacja ukryta jest w pilnie strzeżonej podziemnej bazie (będącej tajną kwaterą samego Hitlera), której korytarze tworzą skomplikowany labirynt ciągnący się przez wiele kilometrów.

    W celu ułatwienia J-23 (działającemu wśród Niemców pod nazwiskiem Hans Kloss) dokonania tego wyczynu, wywiad aliancki sporządził mapę Wolfschanze - taka nazwa została nadana bazie. Dane do niej zdobył dzięki sobie tylko znanym sposobom (każdy szanujący się wywiad ma takie sposoby).

    Tu niewielka uwaga dla tych spośród naszych czytelników, którzy jeszcze nie próbowali zmierzyć się z niebezpieczeństwami Wilczego Szańca: spróbujcie najpierw wypełnić misję samodzielnie, nie czytając dalszej części tego tekstu. Zapewniamy, że dostarcza to dużo większej satysfakcji. Po mapę i objaśnienia do niej sięgnijcie wtedy, gdy z czystym sumieniem stwierdzicie, że sami nie dacie sobie rady.

    Na mapie zaznaczone zostały miejsca, w których agent może znaleźć pożywienie - pokonywanie kolejnych poziomów i unikanie śmiercionośnych pułapek pochłania mnóstwo energii. Traci się ją również w każdym bezpośrednim zetknięciu z pojazdem-pułapką, które jeżdżą po korytarzach Wilczego Szańca.

    Na mapie zaznaczono również umiejscowienie sterowanych fotokomórką karabinów maszynowych oraz ich wyłączników, a także położenie sejfów, w których ukryte są plany i opisy do nich, widoczna jest również tajna komnata, gdzie przechowywana jest pieczęć, bez której misja nie może zostać zakończona.

    W grze istnieje kilka niebezpiecznych miejsc, w których Kloss powinien szczególnie się skoncentrować. Zostały one na mapie oznakowane przy pomocy liter. Literą A zaznaczono odcinek jednego z poziomów, z którego agentowi nie wolno zejść niżej, gdyż dostanie się w ślepy zaułek bez wyjścia. Podczas opadania szybem oznaczonym literą B, należy trzymać wciśnięty fire, w przeciwnym razie nie uda się złapać klucza, bez którego niemożliwe jest kontynuowanie misji. Gracz powinien także bardzo uważać, by nie otworzyć drzwi zaznaczonych literą C (łatwo to zrobić niechcący). Jeżeli przypadkiem nie zastosuje się do tej rady, utraci klucz niezbędny mu na innym poziomie.

    Jeżeli gracz wcielony w bohaterskiego agenta uzna, że zapasy żywności nagromadzone w bazie nie dostarczą mu dostatecznej ilości energii niezbędnej do zakończenia gry, może skorzystać z hasła, którym są słowa HEAVY METAL. Należy "wystukać" je na klawiaturze, wtedy w czołówce gry po obu stronach napisu "Hans Kloss" pojawiają się rewolwery, i gracz otrzymuje nieograniczoną ilość dostarczającego energii pożywienia.

    Mamy nadzieję, że dzielny agent wyposażony w tę mapę i komentarze do niej zdoła pokonać wszelkie czyhające na niego zasadzki. Powodzenia!



Basia



Powrót na start | Powrót do spisu treści | Powrót na stronę główną

Pixel 2002